söndag 2 juni 2013

Restauranger & Café i Berlin

 Vi kom från bion som sett skräckfilm heter Evil dead, fy vad hemskt hihi så vi var hungriga efteråt gick till Kina restaurang.
Thailänsk mat: Stekt ris med kyckling, räkor, morötter, ärtor, majs, paprika, stekt ägg med sweet chili.
Jättegott!
Tack och lov att precis samma smak som från Örebro Coco Thai. gotti

 Vi var på badhuset och simmade, efteråt gick vi till Café Orion och beställt bakade potatis med kyckling curryröra och chai latte. 

 Restaurang i Arlanda beställt vi wokrätter med kyckling. Så gott!

 I Berlin åt vi förrätt pizzabit och sen beställt jag kycklingfile med pommes och god sås som minns inte vad heter.

 Snabbis käka bara kycklingkött man välja av: kycklingklubb, kycklingvingar, kycklingfile, kycklingbiff, grillkyckling.

 Jag valt kycklingklubb och killar valt kycklingbiffar med senapdip.

 Världens godaste kebab i Berlin heter Döner 44

 Så J______ gott kebab, lammkött och salt. Så god såsen. Gud, jag önskar att Örebro kunna också skapa ny Döner 44 här. Jag dö jag måste äta en gång till nästa gång när jag åker dit igen hihi

 Sverige har Klassisk nogger men inte med nötter har dem inte.
Gott!!!

 Så god chipsen

Juli